19ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών

Το δικό μας Σχολείο

Δραστηριότητες

 

 

 

26η Σεπτεμβρίου - Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου 2019, το πρωί της Παρασκευής 27 Σεπτεμβρίου η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, κ. Άννα Βελίκη, ενημέρωσε μαθητές κι εκπαιδευτικούς για τη σημασία της ημέρας αυτής, τους στόχους της εκστρατείας, ενώ έδωσε και πληροφορίες για τις διάφορες γλώσσες που μιλιούνται στην Ευρώπη.

Ακολουθεί η π εριγραφή της δράσης

Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019 και ώρα 10 πμ. βρεθήκαμε τα δύο τμήματα της Β Δημοτικού του σχολείου μας στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα "Για να μην πούμε το νερό... νεράκι" από την ομάδα παιδαγωγικής εκπαίδευσης του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Ποροϊων και Κιλκίς που μας παρουσίασε το παραμύθι " Μάνος, ο μαύρος κορμοράνος". Μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργική απασχόληση περάσαμε δύο ευχάριστες ώρες, αφού γνωρίσαμε πόσο πολύτιμο είναι το νερό στη ζωή μας!

Ήταν μία υπέροχη εμπειρία!

Στις 7 Σεπτεμβρίου 2019 και με εισήγηση στο 3ο ευρωπαϊκό συνέδριο καθηγητών γαλλικής γλώσσας στην Αθήνα, η εκπαιδευτικός Μακρυπούλια Σταματούλα παρουσίασε την ομαδική εργασία που δημιούργησαν οι μαθητές της Ε τάξης (σχολικό έτος 2018-2019) που μαθαίνουν γαλλικά. Πρόκειται για την αφίσα - κολλάζ  όπου πρωταγωνιστεί ο ροφός, ένας θαλάσσιος οργανισμός που απειλείται από εξαφάνιση. Η εργασία εντάσσεται στο διαθεματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο "Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η Μεσόγειος" που έγινε σε συνεργασία με το γαλλικό ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.

Η ακροστιχίδα του μικρού πρίγκιπα

 

 

  Σε συνεργασία με το Τοπικό Δίκτυο για τη γαλλική γλώσσα («Προσεγγίζω τη διαφορετικότητα μέσα από την τέχνη, δημιουργικά και αλά γαλλικά») οι μαθητές της Α2 τάξης – τμήμα Ευέλικτης ζώνης (σχολικό έτος 2018-2019) συμμετείχαν σε διαγωνισμό ποίησης στα ελληνικά με αφορμή μία γαλλόφωνη δημιουργία.  Συντονίστρια εκπαιδευτικός η καθηγήτρια γαλλικών Μακρυπούλια Σταματούλα.

 

Στόχοι του προγράμματος

-           Καλλιέργεια γλωσσικής έκφρασης και φαντασίας

-           Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου δημιουργώντας ένα ποίημα στα γαλλικά σε μορφή καλλιγκραμ.

-           Ανάγνωση αποσπασμάτων στα ελληνικά από το βιβλίο ο μικρός πρίγκιπας του Αντουάν ντε Σαν Εξυπερύ.

-           Ανάπτυξη συνεργατικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων

-           Ανάπτυξη φαντασίας των μαθητών (Αν ήσουν ο μικρός πρίγκιπας, τι θα έκανες για να γνωρίσεις φίλους απ’ όλο τον κόσμο; Αν μπορούσες, τι θα άλλαζες στον κόσμο για να είναι καλύτερος ώστε να μην υπάρχει μοναξιά;)

-           Δημιουργική γραφή (απόδοση του περιεχομένου του βιβλίου με τα γράμματα της Αλφαβήτα)

-           Εικαστικές δημιουργίες (ζωγραφιές με θέμα τον μικρό πρίγκιπα)

-           Παιδαγωγικό μήνυμα τελικού προϊόντος (αποδοχή της διαφορετικότητας όπως διαφαίνεται μέσα από την συνάντηση με ανθρώπους από διάφορους πλανήτες-διαφορετικότητα των πολιτισμών ως προς την νοοτροπία και τον τρόπο ζωής αλλά και την ομοιότητα ως προς τα κοινά δικαιώματα των παιδιών, διεκδίκηση ενός καλύτερου αύριο όπου υπάρχει σεβασμός στα δικαιώματα των παιδιών, η ανάγκη των παιδιών για παιχνίδι και για φίλους)

 

 Τελικό προϊόν

-           Δημιουργία ποιήματος σε μορφή καλλιγκράμ με την περίληψη του βιβλίου ο Μικρός πρίγκιπας που εμπνεύστηκαν τα παιδιά με τα γράμματα της Αλφα-βήτα.

 

-           Συμμετοχή σε διαγωνισμό για την ποίηση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελληνογαλλικής φιλίας Serres-Fosses. 1ο βραβείο για ποίημα στα ελληνικά.

 

-           Παρουσίαση του ποιήματος σε εκδήλωση που έγινε στο Αμφιθέατρο της Δημόσιας Κεντρικής βιβλιοθήκης Σερρών.

   Στους μαθητές δόθηκαν βεβαιώσεις 1ου βραβείου και στο σχολείο δόθηκαν 3 βιβλία («Καραγκιόζης» στα ελληνικά της Αντωνίας Θεοχαρίδου) ως αναμνηστικά δώρα για τη Βιβλιοθήκη του σχολείου.

 

 

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η Μεσόγειος

 

 

Σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης οι μαθητές της Ε τάξης – τμήμα γαλλικών (σχολικό έτος 2018-2019) συμμετείχαν σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα γαλλικά (διατήρηση φυσικού περιβάλλοντος – οικοσύστημα, βιοποικιλότητα, βιοτεχνολογικές εφαρμογές) εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Συντονίστρια εκπαιδευτικός η καθηγήτρια γαλλικών Μακρυπούλια Σταματούλα.

 

Στόχοι του προγράμματος

-           Εμπέδωση λεξιλογίου και γραμματικής

-           Καλλιέργεια γλωσσικής έκφρασης και φαντασίας

-           Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου δίνοντας ζωή σε θαλάσσιο οργανισμό της Μεσογείου.

-           Ανάπτυξη συνεργατικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων

-           Ανάπτυξη φαντασίας των μαθητών με σκοπό τη δημιουργία αφίσας που απεικονίζει τον βυθό της θάλασσας με την τεχνική κολλάζ

-           Δημιουργική γραφή (συγγραφή στίχων στα γαλλικά για το ποίημα – παρουσίασης του θαλάσσιου οργανισμού – ροφού)

-           Εικαστικές δημιουργίες (ζωγραφιές και χαρτο-κολλητική)

-           Εξοικείωση με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή για την εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας (εκπαιδευτικές ιστοσελίδες)

-           Γνωριμία με τον θαλάσσιο κόσμο της Μεσογείου (περιγραφή, χαρακτηριστικά) μέσα από τη γαλλική γλώσσα

-           Παιδαγωγικό μήνυμα τελικού προϊόντος (προστασία του περιβάλλοντος, προστασία των θαλάσσιων οργανισμών)

-           Σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα Ε τάξης, α τεύχος, ενότητα 1 « ο φίλος μας το περιβάλλον», κείμενο για τη θάλασσα

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E104/515/3338,13514/ 

 

 

Τελικό προϊόν

-           Δημιουργία αφίσας παρουσίασης θαλάσσιου οργανισμού - κολάζ με λεζάντες και κείμενο με καλλιτεχνική απόδοση (ποίημα) στα γαλλικά το οποίο ηχογραφήθηκε

-           Συμμετοχή σε εκδήλωση –έκθεση φωτογραφίας με θέμα τη Μεσόγειο (αίθουσα Αλλατίνη, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης) με την παρουσία ωκεανολόγου

-           Παρουσίαση της αφίσας στην καλοκαιρινή γιορτή λήξης του σχολικού έτους και ανάρτηση σε τοίχο του σχολείου για να αποτελέσει κίνητρο σε μελλοντικές δράσεις δημιουργικότητας με όχημα τη γαλλική γλώσσα

 

Στους μαθητές δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής στο Πρόγραμμα και αναμνηστικά δώρα.

 

Παρουσίαση ποιήματος

 

Salut! Je m’appelle Aladdin, je suis le mérou brun.

Je joue à cache-cache dans la Méditerranée.

Je suis le roi de mon rocher que les petits poissons viennent explorer

Και αν οι πίνακες ζωγραφικής μιλούσαν γαλλικά;

 

Εφαρμόζοντας τη διδακτική πρακτική Μάθηση μέσω τέχνης οι μαθητές της Στ2 τάξης – τμήμα γαλλικών (σχολικό έτος 2018-2019) συμμετείχαν σε πρόγραμμα πολιτιστικό στα γαλλικά. Συντονίστρια εκπαιδευτικός η καθηγήτρια γαλλικών Μακρυπούλια Σταματούλα.

 

Στόχοι του προγράμματος

-           Εμπέδωση λεξιλογίου και γραμματικής (κύριες θεματικές ενότητες: ήθη και έθιμα των γιορτών στη Γαλλία και άλλες γαλλόφωνες χώρες, η καθημερινότητα των Γάλλων, η διαφορετικότητα στη φύση μέσα από την εναλλαγή των εποχών, οι εποχές στην τέχνη)

-           Καλλιέργεια γλωσσικής έκφρασης και φαντασίας

-           Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου δημιουργώντας φράσεις στα γαλλικά ώστε να δώσουν λόγο στα πρόσωπα των πινάκων.

-           Ανάπτυξη φαντασίας των μαθητών με σκοπό τη δημιουργία φράσεων.

-           Δημιουργική γραφή (συγγραφή στίχων στα γαλλικά)

-           Εικαστικές δημιουργίες (ζωγραφιές)                           

-           Σύνδεση του μαθήματος γαλλικών με βιωματικές δράσεις σχετικές με τις εποχές, τις γιορτές, την καθημερινότητα

-           Παιδαγωγικό μήνυμα τελικού προϊόντος (αποδοχή της διαφορετικότητας όπως διαφαίνεται μέσα από τη διαφορετικότητα στα ήθη και έθιμα των λαών)

-           Έκφραση συναισθημάτων των παιδιών

-           Μάθηση μέσω τέχνης - σημαντικοί γαλλόφωνοι ζωγράφοι και καλλιτεχνικά ρεύματα που τους επηρέασαν

 

Τελικό προϊόν

Με αφορμή το οπτικό ερέθισμα (πίνακας ζωγραφικής) οι μαθητές φαντάστηκαν τα λόγια που θα μπορούσαν να έλεγαν στα γαλλικά τα πρόσωπα και τα δακτυλογράφησαν. Επίσης έδωσαν έναν πιθανό τίτλο πριν μάθουν τον αυθεντικό τίτλο του δημιουργού.

Οι δημιουργίες των μαθητών παρουσιάστηκαν ως εικαστική έκθεση στου φουαγιέ του Θεάτρου Αστέρια στις εκδηλώσεις του Μαθητόκοσμου.

 

Οι δημιουργίες των μαθητών αναρτήθηκαν σε πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου ώστε να αποτελέσουν κίνητρο έμπνευσης σε μελλοντικές δράσεις δημιουργικότητας με στόχο την καλλιτεχνική έκφραση αλά γαλλικά.

 Στους μαθητές δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής στο Μαθητόκοσμο.

Και αν οι πίνακες ζωγραφικής μιλούσαν γαλλικά;

 Εφαρμόζοντας τη διδακτική πρακτική Μάθηση μέσω τέχνης οι μαθητές της Στ2 τάξης – τμήμα γαλλικών (σχολικό έτος 2018-2019) συμμετείχαν σε πρόγραμμα πολιτιστικό στα γαλλικά. Συντονίστρια εκπαιδευτικός η καθηγήτρια γαλλικών Μακρυπούλια Σταματούλα

Περισσότερα...

Ετήσια μαθητική εικαστική έκθεση Σερρών «ΜΑΘΗΤΟΚΟΣΜΟΣ 2019»

 Παρασκευή 10 έως Τετάρτη 15 Μαΐου το 19ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών συμμετείχε στην ετήσια μαθητική εικαστική έκθεση της πολιτιστικής εκδήλωσης «ΜΑΘΗΤΟΚΟΣΜΟΣ 2019» που διοργάνωσε  ο Σύλλογος Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς».

Περισσότερα...

European School Radio

Στις 30 Μαΐου 2019 και στις 11 το πρωί, μαθητές της πέμπτης τάξης του σχολείου μας είχαν τη μοναδική εμπειρία να παρουσιάσουν ζωντανά τη δική τους ραδιοφωνική εκπομπή από το στούντιο του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης που βρίσκεται στην περιοχή της Σίνδου.

Περισσότερα...

Εισάγετε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου σας, επιλέγοντας την κατάλληλη θεματική ενότητα από το μενού αριστερά.

Αυτό είναι ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.

Το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα, με επισκέψεις στο Μουσείο της Ακρόπολης και τον ιερό βράχο της Ακρόπολης.

Εορταστική εκδήλωση για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

Περισσότερα...

Στοιχεία Επικοινωνίας

19o Δημοτικό Σχολείο Σερρών
Μεγ. Αλεξάνδρου 9, Σέρρες
Τ.Κ. 62122
Τηλ: 23210-23108
Φαξ: 23210-64850
email: mail@19dim-serron.ser.sch.gr