19ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών

Το δικό μας Σχολείο

 

Δράση eTwinning STEM education 

Τη σχολική χρονιά που μας πέρασε οι μαθητές μας είχαν τη χαρά να παραλάβουν από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ  κιτ ρομποτικής LEGO WeDo 2.0, το οποίο δόθηκε  σε  σχολεία που τους απονεμήθηκε ο τίτλος eTwinning schools, για να αξιοποιηθεί σε έργο eTwinning με προσανατολισμό STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).

Η υπεύθυνη της δράσης στο σχολείο, εκπ/κός Αγγλικής Γλώσσας Άννα Βελίκη, παρακολούθησε επιμορφωτικό δια ζώσης σεμινάριο στη Θεσσαλονίκη από τον οργανισμό STEM education και επιμορφωτικά εξ αποστάσεως σεμινάρια (webinar) από τον κ. Φωτεινάκη με σκοπό την ανάπτυξη των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων  για την υποστήριξη των μαθητών που θα έπαιρναν  μέρος στο έργο. 

Aποφασίστηκε το κιτ να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές της Ε και ΣΤ τάξης του ολοήμερου τμήματος του σχολείου υπό την επίβλεψη του υπευθύνου εκπαιδευτικού του ολοήμερου τμήματος, Μανόλη Αλεξάκη, σε συνεργατικό διακρατικό έργο eTwinning.

Η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας Άννα Βελίκη συνεργάστηκε με τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής από την Πορτογαλία António João Lopes για την ίδρυση έργου eTwinning με θέμα STEAM (Science-Technology-Engineering-Art- Mechanics) και τίτλο Peter and the Wolf: Contribute for the European Wolf Conservation”. To έργο βασίστηκε στο γνωστό μουσικό παραμύθι του Σεργκέι Προκόπιεφ «Ο Πέτρος και ο Λύκος». Ανάμεσα στα δύο σχολεία πραγματοποιήθηκαν διάφορες συνεργατικές δραστηριότητες, όπως τηλεδιασκέψεις, συνεργατική εικονογραφημένη ιστορία σε ηλεκτρονικό βιβλίο με προφορική αφήγηση κι επιτραπέζιο παιχνίδι ερωτήσεων. Η καινοτομία του ήταν η κατασκευή κινούμενου λύκου/ρομπότ και ο ψηφιακός προγραμματισμός της κίνησής του στο επιτραπέζιο παιχνίδι. Στην πορεία του προγράμματος στο έργο πήραν μέρος και μαθητές της Δ2 τάξης καθώς το θέμα ήταν συναφές με θεματική ενότητα του προγράμματος σπουδών του μαθήματος Μελέτη Περιβάλλοντος αλλά και της Αγγλικής Γλώσσας, απειλούμενα ζώα.

Οι μαθητές γνώρισαν τους ήρωες του παραμυθιού και τα μουσικά όργανα που τους αντιπροσωπεύουν, ανάλογα με το χαρακτήρα και το ρόλο τους στην ιστορία. Στη συνέχεια ενημερώθηκαν για το λύκο, το βιότοπό του και τους κινδύνους που τον απειλούν από ομάδα της περιβαλλοντικής οργάνωσης Αρκτούρος που επισκέφτηκε το σχολείο μας.  Καθώς οι συνεργατικές δραστηριότητες των δύο σχολείων συμπεριλάμβαναν τη συγγραφή διασκευής του παραμυθιού και τη δημιουργία επιτραπέζιου  παιχνιδιού, καλέσαμε στο σχολείο υπεύθυνο εκπαιδευτικό από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ποροΐων που κινητοποίησε το ενδιαφέρον των μαθητών της Δ τάξης με ανάλογες βιωματικές δραστηριότητες.

Κατά το διάστημα που τα σχολεία ήταν κλειστά λόγω του κορονοϊού,  οι μαθητές των δύο σχολείων συνέχισαν να εργάζονται εξ αποστάσεως για τις ανάγκες του έργου. Έτσι έγραψαν μία συνεργατική διασκευή του παραμυθιού «Ο Πέτρος και ο Λύκος» στην Αγγλική γλώσσα, δίνοντάς της μία περιβαλλοντική διάσταση κι αντάλλαξαν τις ζωγραφιές τους για την εικονογράφησή της.

Λόγω των περιοριστικών μέτρων για την προστασία από τον κορονοϊό δεν ήταν δυνατή η εργασία σε ομάδα για την δημιουργία κατασκευής με LEGO αφού σταμάτησε και η λειτουργία του ολοήμερου τμήματος. Για το λόγο αυτό, ο  μαθητής της Ε2 τάξης από το ολοήμερο τμήμα, Ιωάννης Τσαβλίδης,  ανέλαβε, κι έφερε σε πέρας με απόλυτη επιτυχία, το δύσκολο έργο της κατασκευή ενός ρομπότ/λύκου με το κιτ Lego WeDo 2.0 και του προγραμματισμού της κίνησής του με κώδικα Scratch.

Το έργο έκλεισε με συνάντηση των δύο σχολείων μέσω τηλεδιάσκεψης στην οποία οι δύο ομάδες μαθητών διασκέδασαν παίζοντας επιτραπέζιο παιχνίδι με κοινό ταμπλό σχεδιασμένο με τις ζωγραφιές των μαθητών, ερωτήσεις σχετικές με το παραμύθι και τη ζωή του λύκου και τη ψηφιακή κατασκευή να κινείται πάνω στο ταμπλό. Ομάδα τεχνικής υποστήριξης αποτελούμενη από τους μαθητές της ΣΤ τάξης Δημοσθένη Ταλουμτζή, Γιώργο Μάρκου και Παναγιώτη Καντά συμμετείχε στον έλεγχο λειτουργίας του κώδικα προγραμματισμού του ρομπότ και βοήθησε αποτελεσματικά στην επίλυση προβλημάτων τεχνικής φύσης κατά τη διάρκεια της 2ης τηλεδιάσκεψης.

Με την υλοποίηση του προγράμματος οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με μαθητές από την Πορτογαλία, να χρησιμοποιήσουν και να εξασκήσουν την Αγγλική γλώσσα, να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα σχετικά με την προστασία βιοτόπων, να γνωρίσουν ένα σημαντικό μουσικό έργο, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, να γνωρίσουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας σαν μέσο επικοινωνίας, ψηφιακής δημιουργίας και προγραμματισμού.

Ευχαριστούμε το διευθυντή του σχολείου Κωνσταντίνο Παπαφωτίου, και τους εκπαιδευτικούς Κωνσταντίνο Αποστολάκη και Ελένη Βακάλου που διευκόλυναν στην υλοποίηση των δραστηριοτήτων, καθώς και τον δάσκαλο των Εικαστικών Νικόλαο Ευστρατόπουλο για την καθοδήγηση των μαθητών στις εικαστικές δημιουργίες.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το συνεργατικό ψηφιακό βιβλίο που δημιούργησαν τα δύο  σχολεία:

https://www.storyjumper.com/book/read/85333285/5ee7b846b7b5a

 

 

 

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

19o Δημοτικό Σχολείο Σερρών
Μεγ. Αλεξάνδρου 9, Σέρρες
Τ.Κ. 62122
Τηλ: 23210-23108
Φαξ: 23210-64850
email: mail@19dim-serron.ser.sch.gr